


Hola famílies,
Us volem acompanyar en aquest procés, tant important per a vosaltres, de cercar i escollir l'escola que desitjaríeu per l'inici d'una nova etapa d'escolarització per als vostres fills i filles i on voldríeu veure'ls créixer.
El període de presentació de les sol·licituds és:

DATA: Del 12 de març fins al 26 de març de forma telemàtica.


La preinscripció és el tràmit que cal fer per ser admès per primera vegada en un centre sostingut amb fons públics, i també quan es vol canviar de centre.
Aquest procés comprèn un període de preinscripció i un altre de matriculació:
-
Durant el període ordinari de preinscripció és quan es demana ser admès/a en els centres educatius.
-
Aquest període comença amb la presentació de sol·licituds i finalitza amb la publicació de les llistes d’admesos i llista d'espera.
-
Un cop admès/a s’ha de procedir a formalitzar la matrícula al centre corresponent
Dates a tenir present:
Període de preinscripció: del 12 al 26 de març
Publicació llistes amb el barem provisional: 24 d'abril
Presentació de reclamacions al barem provisional: del 24 al 29 d'abril
Publicació llistes amb el barem definitiu: 5 de maig
Sorteig: 8 de maig
Publicació llistes ordenades definitives: 9 de maig
Publicació de les llistes d'admesos i llista d'espera: 16 de juny
Període de matrícula: del 25 de juny al 3 de juliol
Per més informació fes click aquí:


La proximitat del domicili al centre és un dels criteris generals que es tenen en compte per establir un ordre de prioritat en l'accés. La llista de centres de proximitat a un domicili relaciona els centres on es pot obtenir la màxima puntuació a l'hora de sol·licitar una plaça escolar, si es demana en primera opció.
Si voleu saber quins són els centres educatius de proximitat al vostre domicili feu click aquí:


Per les preinscripcions del curs 2025-26 al segon cicle d’Educació Infantil i d’Educació Primària en centres sufragats amb fons públics s'inicia el 12 de març i finalitza el 26 de març.

La sol·licitud l'heu de fer per Internet, a través de la pàgina web del Consorci d’Educació de Barcelona o del Departament d’Educació. Podeu accedir-hi mitjançant un ordinador, una tauleta tàctil o un telèfon mòbil.
Després cal que seguiu els següents passos:
1. Obre el formulari de preinscripció, en cas de no disposar de certificat digital, el més senzill és l'IdCat mobil :
-
Si no t'has identificat digitalment o bé si t'has identificat digitalment, però el teu fill o filla no té codi d'identificador del Registre d'alumnes de Catalunya (RALC), omple totes les dades personals que se't demanin, així com també l'adreça electrònica i el telèfon de contacte.
2. Si t'has identificat digitalment i el teu fill o filla té codi d'identificador del Registre d'alumnes de Catalunya (RALC), especifica'l en la casella corresponent (o si no el saps, cerca'l). Així es recuperaran totes les dades personals i només caldrà que hi afegeixis l'adreça electrònica i el telèfon de contacte.
3. Especifica els centres on t'agradaria obtenir plaça (fins a 10). És important demanar més d’un centre en la sol·licitud de preinscripció, indicant per ordre de preferència el nom i el codi dels centres escollits.
-
El nostre codi és el 08076078 Nom: Escola Auditori
4. Indica si vols o no una plaça d'ofici. En el cas de les famílies que feu la preinscripció a P3, l'haureu de marcar o ja us sortirà marcada, perquè d'aquesta manera l'Administració et podrà d'adjudicar una escola en cas que no se t'assignin cap dels centres demanats.
5. Marca els criteris de prioritat que vulguis al·legar (si té germans o germanes al mateix centre, la proximitat del domicili de residència, etc.).
6. Adjunta tota la documentació escanejada o fotografiada que es requereixi.
7. Envia la sol·licitud de preinscripció.
Un cop hagis enviat la sol·licitud de preinscripció rebràs un resguard per correu electrònic, en què pots consultar si has d'ajuntar, a la sol·licitud, documentació addicional: el termini per presentar documents finalitza el 28 de març.
Us posem a continuació dos enllaços on podeu veure:
El vídeo sobre com fer la preinscripció telemàtica

En el cas que us trobéssiu amb la situació de no saber com omplir la sol·licitud o us resultés impossible fer-ho via telemàtica des de casa, teniu la possibilitat demanar cita prèvia, a partir del 12 de març, enviant-nos un correu a:
auditori.portesobertes@gmail.com
o trucant-nos per telèfon al següent número:
93.707.18.23 de 9:00h fins les 13:00h i de 15:00h fins les 16:00h
És important tenir present que en cas que hagueu de venir, perquè demaneu cita prèvia, el dia que vingueu NO podreu visitar ni transitar per l'interior del centre, ja que només se us atendrà per ajudar-vos en les Preinscripcions telemàtiques.






La documentació necessària que cal adjuntar a l'e-mail és:
-
El llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si l'alumne/a està en situació d'acolliment, la resolució d'acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
-
El DNI de la persona sol·licitant (pare, mare o tutor/a o guardador/a de fet), o de la targeta de residència on consta el NIE o del passaport si es tracta de persones estrangeres. Si es tracta d’estrangers comunitaris document d’identitat del seu país d’origen. Quan el domicili habitual que s'alega no coincideix amb el del DNI o NIE, s’acredita amb el certificat o volant municipal de convivència.
-
El DNI de l’alumne o alumna en cas que sigui major de 14 anys o tingui DNI tot i ésser menor de 14 anys. De manera extraordinària, les dades d’identificació o de filiació dels alumnes estrangers es poden acreditar amb el document d’identitat, el llibre de família del país d'origen o la documentació alternativa que es pugui aportar.
-
La documentació acreditativa de puntuació prioritària i complementària, si s'escau.
-
Per acreditar proximitat del domicili habitual: DNI de la persona sol·licitant. Quan el domicili que s'al·lega no coincideix amb el DNI, cal adjuntar el volant municipal de convivència de l'alumne/a. El DNI renovat caldrà presentar-ho en el moment de la matrícula.
-
Per acreditar proximitat al lloc de treball: contracte de treball o certificat de la empresa emès a aquest efecte. En el cas de treballadors/es en el règim d'autònoms, es té en compte el domicili acreditat a l'agència Tributària i s'acredita amb una còpia del formulari de la Declaració censal d'alta, modificació i baixa en el cens d'obligats tributaris (model 036 o 037).
-
Per acreditar renda mínima: Documentació acreditativa de ser beneficiari/ària de la prestació econòmica de la renda garantida de ciutadania.
-
Per acreditar família nombrosa o monoparental: Carnet de família nombrosa o monoparental.
-
Per haver nascut en un part múltiple: el llibre de família o certificat electrònic de la inscripció de naixement.
-
La situació d'acolliment familiar: s'acredita amb la resolució d'acolliment del Departament de Drets Socials.
-
Per acreditar que un membre de la unitat familiar té una discapacitat. Aquest supòsit inclou la discapacitat igual o superior al 33 % de l'alumne, del pare o la mare o d'algun germà o germana, i es valida mitjançant consultes interadministratives. Si no es pot validar o si es tracta d'una discapacitat reconeguda per altres comunitats autònomes, cal presentar el certificat o la targeta acreditativa de discapacitat que emet el Departament de Drets Socials o els organismes competents en altres comunitats autònomes. També es pot adjuntar el document que acrediti ser beneficiari o beneficiària d'una pensió d'incapacitat permanent de grau total o de gran invalidesa, o bé, quan sigui oportú, el corresponent certificat de les classes passives que tenen reconeguda una pensió de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.
-
La condició de víctima de violència de gènere o de terrorisme s'acredita amb la sentència judicial de qualsevol ordre jurisdiccional, l'ordre de protecció vigent, o l'informe dels serveis socials o el certificat que acredita la condició de víctima de terrorisme que emet la Subdirección General de Apoyo a Víctimas del Terrorismo del Ministeri de l'Interior.
Recordeu que la puntuació prioritària per a l'ordenació de les sol·licituds són:
1. CRITERIS GENERALS I PRIORITARIS
-
Si hi ha germans matriculats al centre o el pare, mare, tutor/a legal hi treballa: 50 punts.
-
Per proximitat del domicili o del lloc de treball al centre sol·licitat en primer lloc (només una opció):
-
Domicili a l'àrea de proximitat del centre: 30 punts.
-
Lloc de treball a l'àrea de proximitat del centre: 20 punts.
-
A la ciutat de Barcelona, domicili al mateix districte del centre: 15 punts.
-
Domicili al mateix municipi del centre: 10 punts.
-
-
Si el pare, mare o tutor/a legal reben l'ajut de la renda garantida de ciutadania: 15 punts.
2. CRITERIS COMPLEMENTARIS
-
Per discapacitat igual o superior al 33% de l'alumne/a o d'un familiar de primer grau: 15 punts.
-
Tenir el pare/mare o tutor/a treballant al centre: 10 punts.
-
Pel fet de formar part d'una família nombrosa: 10 punts.
-
Pel fet de formar part d'una família monoparental: 10 punts.
-
Alumnat nascut en part múltiple (bessons, trigèmins,...): 10 punts.
-
Alumnat en situació d'acolliment familiar: 10 punts.
-
Per ser víctima de violència de gènere o de terrorisme: 10 punts.



10
PUNTS
15
PUNTS
30
PUNTS
40
PUNTS
20
PUNTS
Si teniu dubtes o voleu contactar amb nosaltres ho podeu fer trucant-nos al 93. 707.18.23 de 9:00h a 13.00h i de 15h a 16h.
